gatuci lezzetleri

Share |

25 Kasım 2009 Çarşamba

ŞAHAN'IN DOĞUM GÜNÜ PASTASI




Yiğenim Şahan'ın doğum günü için çoktandır yapmayı planladığım bu pastayı yaptım.Pastanın tarifi Porselen Demlik Çay Etkinlikleri'nden. Ben ufak tefek değişiklikler yaptım. Ölçüler büyük tepsiye göre, fark etmişsinizdir, benim tepsim küçük olduğu için kek kalın oldu. Yiğenime bir kez de burdan nice güzel doğum günleri diliyorum...

MALZEMELER
-4 yumurta
-4 kahve fincanı şeker
-4 kahve fincanı un
-1 kahve fincanı sıvı yağ
-1 paket kabartma tozu

Muhallebi İçin:
-4 çorba kaşığı un
-1,5 çay bardağı şeker
-100 gr tereyağı
-3,5 su bardağı süt
-3 çorba kaşığı kakao

Üst Kaplama İçin:
-1 paket Dr.Qetker krem şanti
-1 paket Dr.Qetker pasta dolgusu
-süt

Süsleme İçin:
-fıstık ezmezi
-damla çikolata

YAPILIŞI
Kek malzemeleri çırpılır.Yağlı kağıt serili tepsiye yayılır ve önceden ısıtılmış fırında 175 C'de pişirilir.Muhallebi için önce tereyağıyla un, un beyaz kalacak şekilde kavrulur.Diğer malzemeler konur ve pişirilir.Muhallebi soğutulurken ara sıra karıştırılır.Soğuyan kekin üstüne muhallebi yayılır.4 parmak kalınlığında şeritler halinde kesilir.Servis tabağının ortasından başlayarak rulo şeklinde sarılır.Krem şanti ve pasta dolgusu tarife göre hazırlanır (Ben ikisini de karıştırdım). Pastanın etrafına sürülür. İstenilen şekilde süslenir(Ben fıstık ezmesi ve damla çikolatayla süsledim).

1 yorum:

Adsız dedi ki...

süper olmuş anneciğim

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails