gatuci lezzetleri

Share |

10 Kasım 2009 Salı

PİZZA


Şimdi bütün çocuklar pizzaya bayılıyor, benimkiler de tabi. Dışarıda yemektense evde yapmayı tercih ediyorum. Evdeki malzemelere göre içine koyduğum malzemeler de değişiyor.

Bu pizzayı yıllar önce oğluma kolay pizza hazırlayan, bana pizza yapmayı öğreten İsveç'teki sevgili arkadaşım Tatar'a gönderiyorum.


MALZEMELER
Hamuru İçin:
-3 su bardağı un,
-yarım paket instant kuru maya,
-yarım çay kaşığı tuz,
-su.
Üzeri İçin:
-125 gr kaşar peyniri,
-sucuk,
-sosis,
-2 tane kırmızı biber,
-2 tane yeşil biber,
-2 yemek kaşığı zeytinyağı,
-salça.

YAPILIŞI
Una instant maya karıştırılır.Ortası havuz şeklinde açılır.İçine tuz ve su konarak hamur elde edilir.Üzerine nemli bir bez örtülerek 30 dakika dinlendirilir.Tepsinin altı yağlanır, hamur tepsiye yayılır.Hamuru tepsiye yayarken kolay açılsın diye elinizi ıslatabilirsiniz. Zeytinyağı ,salça ve bir kaşık suyla hazırladığınız sosu hamurun üzerine yayın. Rendelediğiniz kaşarların yarısını hamurun üzerine serpin. Doğradığınız sosileri,sucukları ve biberleri yayın ve hepsinin üzerine ayırdığınız kaşarları serpin.200 derecelik fırında pişirin.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Pizza benim oğlumun da favorisi. Aynı tarifle ben de pizza yapıyorum. Salça sosunun üzerine bol kekik serpilerek yapıldığında, çok hoş bir aroma ve tat oluyor. Denemenizi öneririm. Sevgiyle kalın.... Melek

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails