gatuci lezzetleri

Share |

17 Şubat 2013 Pazar

VİŞNELİ KURABİYE

Yeni okulumdaki arkadaşım sevgili Türkan abla okula bu kurabiyelerden getirmişti. Artık hamur işi yemeyen ben bile iki tane kurabiye yedim.Çok güzel, browni tadında, yumuşacık kurabiyelerdi. Hemen tarif aldık arkadaşlarla.Şubat tatilinde çocuklara yaptım. Nasıl olsa bayağı var, sonra fotoğrafını çekerim,dedim. Bir baktım sadece 5 kurabiye kalmış. Hemen korumaya alıp fotoğrafını çektim. Bu güzel tarif için sevgili Türkan ablaya çok teşekkür ederim.Şimdi sıra tarifte...

2 yumurta
1 çay bardağı zeytin yağı
250 gr becel zeytinyağlı
1,5 çay bardağı şeker
50 gr kakao
1 paket vanilya
2 paket kabartma tozu
aldığı kadar un
vişne reçeli

Soğuk şerbet için:
1 çay bardağı şeker
1 su bardağı su

Vişne reçeli hariç bütün malzemeler karıştırılır. Yumuşak bir hamur elde edilir. Hamurdan ceviz büyüküğünde parçalar alınarak elle açılır. İçine 3-4 adet vişne koyulup kapatılır ve yavaşça yuvarlanır. 180 dereceye ayarlı fırında 20-25 dakika pişirilir. Fırndan çıkan kurabiyelerin 10 dakika kadar soğuması beklenir. Bu arada su ve şeker karıştırılp eritilir (kaynatılmayacak). Soğuyan kurabiyelerin üzerine 1-2 yemek kaşığı şerbet gezdirilir. Kurabiyeleriniz yarım saat sonra servise hazırdır.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails