gatuci lezzetleri

Share |

15 Aralık 2009 Salı

KALİŞER

İşte bu da benim yaptığım kalişer.Tunay 'da yediğimiz kalişer o kadar güzeldi ki ben de yaptım.Yoğurdunu tabağın kenarına koydum.



Kalişer adından da anlaşılacağı gibi doğu yöremize ait bir yemek.Bu yemeği arkadaşım Tunay yaptı.O yaptığı her yemekle bizi şaşırtmaya devam ediyor. Görünüşü nasıl bilmiyorum ama tadı bir harika. Denerseniz çok beğeneceğinizin garantisini verebilirim.




MALZEMELER
-1 kg küçük doğranmış kuşbaşı et
-9-10 tane sivri biber
-2 tane domates
-kekik,tuz,pul biber
-yoğurt
-4 diş sarımsak
-pide veya bayat ekmek
-2 kaşık sıvı yağ veya tereyağı

YAPILIŞI
Etler kısık ateşte suyunu çekinceye kadar pişirilir.Pişmeye yakın tuzu konur.Piştikten sonra yağ,doğradığınız biber ,domates ve baharatlarla birlikte sotelenir.Bayat ekmekler küçük karelere bölünerek fırında kızartılır.Sarımsaklı yoğurt hazırlanır.Servis tabağının en altına kızarmış ekmekler konur,üzerine et sote ve yanına ya da bizim yaptığımız gibi etlerin üzerine 2 kaşık sarımsaklı yoğurt gezdirilerek servis yapılır.

1 yorum:

yöresel yemek ve örgü dedi ki...

Merhaba arkadaşlar;
Hepinizin malumu olduğu üzere, oldukça farklı ve zengin bir yemek
kültürüne sahibiz Ülke olarak.
Zaman zaman çeşitli programlarda ve etkinliklerde daha önce hiç
duymadığımız tatmadığımız lezzetlerle karşılaşıp şaşırıyoruz ve
çoğunlukla bizde yapmaya çalışıyoruz,
Bende düşümdümki "Yöresel Lezzetler Etkinliği" düzenleyip bloglar
arasında değişik kültürlere,farklı bölgelere ait
yemek,çorba,tatlı,hamur işi gibi bir çok çeşitli yöresel yemeği
elimizden geldiği kadar bir araya toplayalım istedim...Tabi siz
değerli arkadaşlarımın sayesinde...

"Yöresel Lezzetler Etkinliği"mize 22 Mart-12 Mayıs Tarihleri arasında

ben http://safiyeile.blogspot.com/ blogumda ev sahibeliği
yapacağım,göndereceğiniz güzel tarifleri
beklerim,tariflerinize "Yöresel Lezzetler Etkinliği" için Safiye'ye
gönderiyorum diye linkimle birlikte not düşüp,tarifinizede hangi
yöreye ait olduğunu yazıp,
bana haber verirseniz
tariflerinizi severek yayınlayacağım.
Blogu olmayan fakat tarif göndermek isteyen arkadaşlarımızda tariflerini,
fotoğrafını ve yapılış şeklini yazarak

safiye.serbest@hotmail.com adresime mail atarak etkinliğimize katılabilirler...

Etkinliğimize herkes davetlidir,istediğiniz kadar yöresel lezzetle
katılabilirsiniz...
Teşekkürler

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails