gatuci lezzetleri

Share |

30 Ekim 2009 Cuma

BALIK GÜVEÇ


Çintar mantarı





Bu kez kılçığı çıkarılmış sardalya balığıyla yaptım.Daha önce de somon balığıyla denemiştim.Kılçıklarını çıkarıp küçük küçük doğramıştım.Sonuç yine harika oluyor.Kültür mantarıyla da deneyebilirsiniz.Ben bu kez çintar mantarı kullanadım.


MALZEMELER
-1 kg kılçığı çıkarılmış sardalya,
-1/2 çintar mantarı,
-250 gr kaşar peyniri,
-1 adet kırmızı biber,
-1 adet yeşil biber,
-1 adet domates,
-5 diş sarımsak,
-karabiber,pul biber,
-yarım çay kaşığı kekik,
-3 adet defne yaprağı,
-2 yemek kaşığı zeytinyağı ve tuz.

YAPILIŞI
Yıkanmış balıkları ve önce yıkayıp sonra bir süre sirkeli suda bekletip doğradığınız çintar mantarlarını toprak güvece alın.Biberleri ve kabuğunu soyduğunuz domatesi doğrayın.Kaşar peynirinin yarısını kibrit şeklinde şeritler halinde doğrayın.Diğer yarısını rendeleyip bekletin.Sarımsakları soyup küçük küçük doğrayın.Karabiber,pul biber,kekik,defne yaprakları,tuz ve zeytinyağını ekleyip bütün malzemeleri karıştırın ve fırına verin.Pişince üzerine rendelediğiniz kaşar peynirini serpin ve fırını kapatın.Fırının ısısıyla kaşar peynirleri eriyecektir.Hepinize afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails