gatuci lezzetleri

Share |

8 Şubat 2010 Pazartesi

KAKAOLU-ÇİKOLATALI KEK

Markette dolaşırken Sinangil kakaolu kek ununa rastlayıp aldım. Aslında tarif un paketinde yazıyordu. Ben ufak tefek değişiklikler yaptım. Sonuç güzel oldu.

MALZEMELER
1,5 su bardağı toz şeker
3 yumurta
2 kaşık yumuşak tereyağı veya margarin(ben bu kez zeytinyağlı becel kullandım)
2/3 su bardağı süt
2,5 bardak Sinangil kakaolu kek unu (unun için de kabartma tozu olduğu için ayrıca kabartma tozu kullanmanıza gerek yok)
birkaç damla limon suyu

Çikolata sosu için:
1 paket çikolata sos
2 su bardağı süt

YAPILIŞI
Şeker ve yumurtaları çırpın.Diğer malzemeleri ekleyin. Kek kalıbına dökerek160 C'de 50-60 dakika pişirin. Çikolata sos için çikolata sosu 2 dardak sütle karıştırarak kaynatın. Kaynadıktan sonra 2-3 dakika daha karıştırarak pişirin. Soğuyuncaya kadar birkaç kez karıştırın ki kabuk bağlamasın.Soğuyan sosu kekein üzerine gezdirin.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails