gatuci lezzetleri

Share |

29 Nisan 2010 Perşembe

BAYAT EKMEK KURABİYESİ


Okulca yaptığımız gezide sevgili Kezban Hanım bloğum olduğunu öğrenmiş, bana kendisinin yaptığı bir kurabiyeyi tattırdı. Kurabiyenin ağızda dağılan çok güzel bir tadı vardı. İçinde bayat ekmek var, dediğinde gerçekten çok şaşırdım ve hemen kurabiyelerin resmini çekip tarifini istedim. En yakın zamanda ben de bu kurabiyeyi deneyeceğim.Kezban Hanım'a bir kez de buradan ellerine sağlık diyor ve hemen tarife geçiyorum.

MALZEMELER

1 su bardağı kurutulup robottan geçirilmiş bayat ekmek
1 paket margarin (oda sıcaklığında-zeytinyağlı becel kullanabilirsiniz)
1 yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
1,5 çay bardağı toz şeker
1 paket vanilya
alabildiği kadar un
susam

YAPILIŞI
Margarin, yumurta sarısı, sıvı yağ, şeker iyice yoğtulur. Bayat ekmek, vanilya ve un konulup yoğrulmaya devam edilir. Ele yapışmayacak bir kıvama geldiği zaman ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp yuvarlak şekiller verilir. Yumurtanın beyazına batırılır,susamla süslenir üzeri kızarıncaya kadar fırında pişirilir.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails