gatuci lezzetleri

Share |

19 Mayıs 2010 Çarşamba

BÜLBÜL ŞATOSU


Dün akşam abimler arayıp çaya geleceğiz deyince eski tarif defterimi karıştırdım, ne yapabilirim diye.Uzun süredir yapmadığım, yapımı oldukça kolay bu tatlıyı yapmaya karar verdim.


Tarife 2-3 yıl önce internette rastlamıştım,fakat nereden aldığımı not etmemişim.


MALZEMELER

125 gr margarin(ben zeytinyağlı becel kullanıyorum)
2 yemek kaşığı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 yumurta(beyazı içine,sarısı üzerine)
alabildiği kadar un
ezilmiş ceviz,fındık veya fıstık

Şerbet için:

3 su bardağı şeker
3 su bardağı su

YAPILIŞI
Önce şerbet için su ve şekeri kaynatın(yaklaşık 10-15 dakika).Hamur için bütün malzemeleri koyup karıştırın.Yumuşak bir hamur elde edin.Hamuru merdaneyle bıçak sırtı kalınlığında açıp bir bardak yardımıyla kesin,yağlı kağıt serili fırın tepsisine alın.Yine üst halkayı hazırlamak için
bir şişe kapağı ile ortasını alın ve halkaları tepsiye dizdiğiniz hamurların üzerine yerleştirin. Halkaların üzerine yumurta sarısı sürün ve ezilmiş ceviz,fındık veya fıstığı boşluğa koyup 180 dereceye ayarlı fırında pişirin.Soğuyan bülbül şatolarının üzerine ılınmış şerbeti dökün.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails