gatuci lezzetleri

Share |

24 Ocak 2011 Pazartesi

PAZI SAPLI DÖVME ÇORBASI

Sevgili Çiğdem'in yaptığı çorba yine ona özgü yorumuyla...Aynen aktarıyorum:

Hamuru için :
1 yumurta
3 bardak un , tuz (Bir avuç ev eriştesi de kullanabilirsiniz. Ben daha önce mantı hamurundan kalan hamurları açıp, kareler halinde kesip kurutmuştum. Kuruttuğum hamurları 2-3 çorba yapımı kullanabildim. Ama dilerseniz taze hamurla da yapabilirsiniz.)
1 demet pazının sap kısımları
1 bardak dövme(aşurelik buğday)
1 bardak yeşil mercimek
1 çorba kaşığı kuru nane
1 tatlı kaşığı pul biber
1 tatlı kaşığı salça
4-5 diş sarımsak
2 çorba kaşığı tereyağı.
Bu tarz çorbalar Anadolu mutfağında oldukça yaygın. Hem oldukça besleyici hem de doyurucu olan bu çorba da biraz doğaçlama. Kışın çok sık pazı yemekleri yapıyoruz ve sapları kavurma veya sarmalarda kullanılmadığı zaman atmaya kıyamıyorum. Onları da bu çorbada değerlendiriyorum . Eğer hemen çorba pişirmeyeceksem pazı saplarını küp küp kesip derin dondurucuya atıyorum, sonradan kullanabiliyorum.
Eğer çorba için taze hamur yapacaksanız un ,tuz ve yumurta ile azar azar su ilave ederek sert bir hamur hazırlayın. 1/2 saat kadar dinlendirin. Sonra hamuru çok ince olmayacak şekilde açıp erişte gibi şeritler veya benim yaptığım gibi, küçük kareler şeklinde kesin ve bir tepsiye un serperek havalanması için bir kenara bırakın. Yok, hamurla uğraşamam derseniz bir avuç erişte de işinizi görür. Hamur hazırladıysanız bir pişirimlik çorba için fazla gelecektir muhtemelen, kullanmadığınız ksmını temiz bir bez üzerinde kurutabilirsiniz.
Diğer tarafta dövme ve mercimeği ayrı ayrı sıcak suyla birkaç saat ıslatın ve küp küp doğranmış pazı sapları, dövme ve mercimeği bir tencereye alarak buğdaylar pişip helmelenene kadar kaynatın. Ben aynı işlemi çoğu zaman hiç ıslatmadan 35-40 dakika düdüklü tencerede de yapıyorum .Hepsi gayet güzel pişiyor ve buğdayın nişastası da çıkıp çorbaya kıvam veriyor. Malzemeler pişince hamurları da tencereye atın ve yumuşayana kadar pişirin. Çorbayı ocaktan almadan 5 dakika önce dövülmüş 4-5 diş sarımsak ve tereyağında kızdırılmış salça, pul biber ve naneyi de ekleyin. Tuzunu ayarlayın ve ocaktan alın. Gerçekten çok lezzetli ve güzel bir kış çorbasıdır. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails