gatuci lezzetleri

Share |

20 Kasım 2010 Cumartesi

YABAN MERSİNLİ, LİMONLU MUFFİN

Çok güzel muffinler yaptım.Tarif Cafe Fernando'dan.Fakat ben biraz değişiklikler yaptım.
O frambuaz kullanmış,ben yaban mersini kullandım.Yaban mersini demişken bir dergide okumuştum.Bizim Türkiye'de kullanılan yaban mersinlerinin aslında gerçek yaban mersini olmadığını söylüyordu.




1 su bardağı yoğurt yoğurt
1/2 su bardağı ayçiçek yağı
2 yumurta
2 su bardağı + 2 çorba kaşığı (300 gr) un
2 çay kaşığı kabartma tozu
1 kase dolusu yaban mersini
2 limonun kabuğu, ince rendelenmiş
1/2 su bardağı beyaz şeker
1/4 su bardağı kahverengi şeker

Fırınınızı önceden 180 C’de ısıtın.Yoğurdu,yağı ve yumurtayı bir kapta tel çırpıcıyla iyice çırpın.Orta boy bir kapta limon kabuğu rendesini beyaz şekere parmaklarınızla birbirine sürterek yedirin.Diğer büyük boy bir karıştırma kabına unu ve kabartma tozunu eleyin.Yaban mersinlerinden 12-15 tanesini ayırıp, gerisini unun olduğu kaba koyun ve harmanlayın.Ardından un ve yaban mersinlerinin olduğu kaba limonlu beyaz şekeri ve ardından kahverengi şekeri ekleyin ve tekrar harmanlayın.Islak malzemeleri bir kerede kuru malzemelerin üzerine dökün ve sadece un kaybolana kadar bir spatula yardımıyla mümkün olduğunca az karıştırın. Muffin kaplarını tepelerine kadar doldurup (kaplardan taşmasın ama boşluk da kalmasın) ayırdığınız yaban mersinlerinden tepelerine birer tane yerleştirin (yarısı hamurun içine girsin, diğer yarısı havada kalsın) ve fırına verin.25-30 dakika pişirin ve oda sıcaklığına gelince servis yapın.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails