gatuci lezzetleri

Share |

3 Kasım 2010 Çarşamba

ÇİKOLATALI PASTA

Şeraz'ın doğum günü pastasının tarifini sevgili Banu'nun sitesi kibelenin mutfağından aldım.O kuvertür çikolata kullanmış, ben İsviçre'den gelen normal çikolata kullandım...



Pandispanya için:

8 yumurta

1,5 su bardağı şeker

1/2 su bardağı nişasta

2 su bardağı sinangil kakaolu kek un

yine 2 çorba kaşığı kakao

1 çorba kaşığı dolusu nescafe klasik

yarım su bardağı kaynar su

1 tatlı kaşığı şeker

Kreması:

500 gr bitter çikolata

450 ml krema

Yapılışı:

Krema bir küçük tencereye dökülür. İçine küçük parçalara bölünmüş çikolata eklenir kısıt ateşte çok sık olmayacak şekilde karıştırılarak eritilir. Kenara alınır, arada karıştırarak soğutulur. İyice soğuyunca mikserle çırpılır, koyulaşınca pastalarda kullanılır.

Pastanın Yapılışı:

Nescafe ve 1 tatlı kaşığı şekeri kaynar suya ekleyin karıştırın, erisin. Soğumaya bırakın. Yumurtanın akları ve sarılarını ayırın. Yumurta akına şekerin yarısını ekleyin, mikserle katılaşana kadar çırpın. Ayrı bir kapta yumurta sarısını kalan şekerle beyazlaşana kadar çırpın. Soğumuş olan nescafeyi yumurta sarısına ekleyin, karıştırın. Yumurta akına ilave edin karıştırın. Un, kakao, nişastayı ayrı bir kapta karıştırın, eleyin ve karışıma ekleyip karıştırın. Altına yağlı kağıt serilmiş 22 cm. iki ayrı kelepçeli kalıba paylaştırın. Önceden ısınmış 185 derecede pişirin. 5-6 saat veya 1 gece dinlendirin. Pandispanyaları iki pata ayırın. 4 pat elde ediyorsunuz ( Ben 3 pat kullandım,1 katını truffa ayırdım) . Her katı sekerli sütle az ıslayın ve hazırladığınız kremadan eşit bir şekilde sürün sonra diğer katlara da aynı işlemi yapın. En üste ve kenarlara kremadan sürüp dolapta 2 saat dinlendirin. Tekrar kalan kremadan sürün, düzeltin,süsleyin. Dolapta tekrar dinlendirin.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails