gatuci lezzetleri

Share |

6 Şubat 2011 Pazar

BEZELYELİ KÖFTE & PATETES PÜRESİ

Bu kez köfteyi kendim yapmadım, markette satılan ve çocukların çok sevdiği İnegöl köftey kullandım.

1 paket İnegöl köfte
1/2 kg bezelye(derindondurucudan çıkardım)
2 adet patates
2 adet havuç
1 kaşık salça
zeytinyağı,kekik,tuz.

Patetesleri soyup elma dilimi doğrayın.Havuçları temizleyip dilimleyin.Havuç,patates ve bezelyeleri zeytinyağı tuz ve kekik ekelyerek karıştırın.Bu karışımın yarısını bir borcama veye fırın tepsisine yayın.Üzerine İnegöl köfteleri dizin ve kalan sebzeleri de en üstüne yayıp fırında 20 dakika kadar pişirin. Salçayı bir kaseye alarak üzerine sıcak su ekleyip karıştırın ve tepsinin üzerine gezdirin.Patates ve havuçlar yumuşayıncaya kadar fırında pişirin.

Patates Püresi:
4 adet haşlanmış patates
1 yemek kaşığı tereyağı
yarım su bardağı süt
karabiber vetuz.

Haşlanmış patatesleri ezin. Sıcakken tereyağı, süt ,karabiber ve tuzunu ekleyip kıvam alıncaya kadar sürekli karıştırın.Ben pürede tereyağı kullanmıyorsam kaşar peyniri kullanıyorum.İkisi birden ağır oluyor.Tercih sizin...

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails