gatuci lezzetleri

Share |

18 Ekim 2012 Perşembe

YENİDEN MERHABA & KORNİŞON TURŞUSU

HERKESE MERHABALAR,
 Uzun bir aradan sonra sizinle tekrar görüşmek güzel oldu.Orhan Pamuk "Yeni Hayat" kitabında bir kitap okuyup hayatının değiştiğini söyler.Ben de bir kitap(aslında birkaç kitap) okudum, hayatım değişti.Yeme alışkanlığımız, yaşama biçimimiz tamamen değişti.Önce televizyonda izleyip kitaplarını aldığım Prof. Dr. Canan KARATAY ve "7'den 70'e Taş Devri Diyeti" kitabının yazarı Prof. Dr.Ahmet AYDIN bize doğal beslenmek gerektiğini,şeker, undan ve işlenmiş gıdalardan uzak durmamız gerektiğini söylüyorlar. Hastalıkların beslenme şekilleriyle ilgilisini açıklıyorlar. Aslında doğal beslendiğimizi düşünen ben, bu kitapları okuduktan sonra bazı şeyleri yanlış yaptığımı anladım ve yaklaşık bir yıldır hamur işini,şekeri hayatımızdan neredeyse çıkarmaya çalıştım.Şimdi çok nadir olarak, çocuklar istediği için, hamur işlerini yapıyorum. Bu arada doğal olarak bloğa da yazmayı bıraktım.Ama özellikle yakın çevremden gelen ısrarlar üzerine tekrar yazmaya başlamaya karar verdim.Daha dikkatli, daha titiz, daha doğal olmak koşuluyla.




Aradan sonra ilk tarifim kornişon salatalık turşusu.Eh, mevsim sonbahar ve turşu yapma zamanı...


 1 kg kornişon salatalık
10 diş sarımsak
 4 yemek kaşığı kaya tuzu
1 su bardağı elma sirkesi
 2 tatlı kaşığı esmer toz şeker
5-6 su bardağı içme suyu
2 litrelik cam kavanoz

Yıkanan kornişon slatalıklar aralarına sarımsaklar yerleştirilerek kavanoza dizilir.4 yemek kaşığı kaya tuzuyla hazırlanmış salamura suyuna sirke ve şeker eklenerek karıştırılır. Bu karışım kornişonların üzerine dökülür. Kavanozun ağzı sıkıca kapatılarak güneş almayan bir yerde bekletilmeye bırakılır. Salatalıklar sararmaya başladığında (7-10 gün) turşunuz hazır demektir.




Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails