gatuci lezzetleri

Share |

18 Ağustos 2010 Çarşamba

İNCİR REÇELİ


Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba. Tatilde sevgili Perihan'la yaptığımız incir reçelinin tarifini paylaşmak istiyorum sizlerle.

1 kg taze incir
1 kg toz şeker
2-3 adet karanfil
1 çay kaşığı limontuzu

İncirler dörde bölünür,üzerine bir miktar şeker serpiştirilir ve 1-2 gün güneşte bekletilir.
1 kg şeker 2 bardak suyla kaynatılır.Kaynamaya başlayınca güneşte bekletilen incirler şerbete atılır.Karanfil ilave edilir.Köpüklenip hafif pembeşmeye başlayınca limontuzu eklenir,1-2 dakika daha kaynatılıp ocaktan indirilir.Reçelin kıvamını bulması için 1 gün güneşte kalması yeterlidir.
İncir reçeli kahvaltılarda yeneceği gibi cevizle servis yapıp tatlı olarak da yenebilir.

2 yorum:

PINAR dedi ki...

Gamzecim hoş geldin,ellerine sağlık canım benim,öpüyorum ....

Gamze dedi ki...

Hoş bulduk Pınarcığım,ben de seni öpüyorum.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails